Diakonessenhuis

Contractinformatie 2025

Ziekenhuis

Contract: vergoed

Uitleg en informatie

Contract: vergoed

Met deze zorgverlener hebben we afspraken gemaakt.We vergoeden uw zorg volgens uw verzekerings­voorwaarden.

Reviews van vestiging

7,2 op basis van 92 reviews

5,5 als waardering
27 januari 2025Ik ben hier geweest voor mijn chronische aandoening, het is een lange tijd rustig geweest maar het speelde weer op dus maakte ik een afspraak. De onderzoeken zoals een mri scan en gesprek met de arts konden heel snel. Maar de dag van het gesprek kwam me niet uit en wilde deze verzetten. Dit kon dus niet want volgens hun was ik een nieuwe spoed patiënt en die kunnen afspraken niet verzetten. De medewerker vertelde me dat ik al meer dan een jaar geen contact heb gehad met het ziekenhuis en dat daarom ik een nieuwe spoedpatient ben. Dit klopte niet want had gewoon contact gehad in het zelfde jaar. Na een boze mededeling vanaf mijn kant zou de arts terug bellen. Dit deed ze ook maar ik heb de oproep gemist, ik zit natuurlijk niet de hele dag met mijn gezicht in de telefoon wachten op een telefoon. Terug bellen had geen zin, ik moest wachten tot ik gebeld werd. Dat is nooit meer gebeurd.
Reactie van zorgverlener:Hartelijk dank voor uw feedback. We vinden het vervelend dat u de afspraak negatief heeft ervaren. We komen graag met u in contact om uw ervaring te bespreken. Daar kunnen wij van leren. We hebben daarvoor bij u een contactverzoek ingediend.
10,0 als waardering
20 januari 2025Ik was bij Dr. Smarius, de plastisch chirurg, voor 2 plekjes in m'n gezicht en die zijn prachtig geworden! Ik vond het een aardige en zeer kundige plastisch chirurg! Ben heel tevreden!
1,0 als waardering
28 december 2024Mijn ervaring met dit ziekenhuis was teleurstellend. Ik voelde me totaal niet gehoord door de zorgverleners. Ondanks dat ik duidelijk mijn zorgen uitte, werd er geen oplossing of advies geboden voor mijn situatie. Het leek alsof mijn zorgen niet serieus werden genomen, wat voor veel frustratie zorgde. Ik had verwacht dat er meer aandacht zou zijn voor mijn welzijn en dat er naar mijn klachten zou worden geluisterd. Daarnaast werd er niet adequaat omgegaan met mijn rechten als patiënt volgens de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO). Ik had recht op volledige en duidelijke informatie over mijn situatie, maar kreeg niet de benodigde uitleg over mijn medische situatie en behandelopties. Dit voelde als een schending van mijn recht op informatie en betrokkenheid bij mijn eigen zorgtraject. Ik had verwacht dat de zorgverlener zich aan deze wettelijke verplichtingen zou houden, maar dat werd niet nageleefd.
3,6 als waardering
2 december 2024Mijn vader (52) werd van het UMC doorverwezen naar het Diakonessenhuis voor behandeling van darmkanker. De randen van een poliep waren niet schoon, en hij moest geopereerd worden. Wat volgde, was een reeks van fouten, gebrekkige communicatie en onzorgvuldige zorg, wat uiteindelijk leidde tot zijn overlijden. Na de operatie kreeg mijn vader een complicatie (naadlekkage) en moest hij met spoed opnieuw geopereerd worden. De communicatie tussen artsen onderling en met ons als familie was chaotisch en frustrerend. Ondanks dat hij nauwelijks at (de laatste dag slechts een halve boterham) en geen vertrouwen had in zijn herstel, werd hij veel te snel naar huis gestuurd. Thuis ging het al snel mis: zijn dunne darm stoma liep niet door en hij kon een hele dag niet plassen. Na een bezoek aan de spoedeisende hulp werd hij naar huis gestuurd met psylliumvezels. Maar zijn fysieke toestand was verre van goed. De volgende dag werd hij opnieuw opgenomen, inmiddels in ondraaglijk
Reactie van zorgverlener:Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw vader. Als u daar voor open staat, komen we graag met u in contact. We hebben daarvoor bij u een contactverzoek ingediend. Ook onze klachtenfunctionarissen staan voor u klaar. U kunt hen rechtstreeks bereiken op 088 250 6143 (bereikbaar op doordeweekse dagen tussen 09:00-12:30). Ook kunt u uw ervaring delen via ons klachtenformulier op https://www.diakonessenhuis.nl/compliment-klacht/klacht
1,6 als waardering
28 november 2024Voor operatie duidelijk verteld aan chirurg apotheker anesthesioloog verpleging en assistenten dat ze haar dossier moesten opvragen wegens speciaal protocol voor haar ivm ziekenhuis trauma. Maar dat hebben ze niet gedaan waardoor er verkeerde medicatie en verkeerde hoeveelheid medicatie is gebruikt, er totaal niet geluisterd werd naar patiënt meermaals gevraagd om op uitslaapkamer psychiater te spreken te krijgen, werd lachend verteld datbze geen blik kunnen open trekken. En als klap opnde vuurpijl , krijg je door traumatische reactie op hun handelen, een officiële waarschuwing. Als ik min 100 sterren kon geven deed ik dat gelijk.
Bekijk alle reviews

Contactgegevens

Utrecht, Bosboomstraat 1 (7,2 km)

Route op Google Maps

030-2566566

Contractinformatie 2025

Ziekenhuis

Contract: vergoed

Uitleg en informatie

Contract: vergoed

Met deze zorgverlener hebben we afspraken gemaakt.We vergoeden uw zorg volgens uw verzekerings­voorwaarden.

Reviews van vestiging

7,2 op basis van 92 reviews

5,5 als waardering
27 januari 2025Ik ben hier geweest voor mijn chronische aandoening, het is een lange tijd rustig geweest maar het speelde weer op dus maakte ik een afspraak. De onderzoeken zoals een mri scan en gesprek met de arts konden heel snel. Maar de dag van het gesprek kwam me niet uit en wilde deze verzetten. Dit kon dus niet want volgens hun was ik een nieuwe spoed patiënt en die kunnen afspraken niet verzetten. De medewerker vertelde me dat ik al meer dan een jaar geen contact heb gehad met het ziekenhuis en dat daarom ik een nieuwe spoedpatient ben. Dit klopte niet want had gewoon contact gehad in het zelfde jaar. Na een boze mededeling vanaf mijn kant zou de arts terug bellen. Dit deed ze ook maar ik heb de oproep gemist, ik zit natuurlijk niet de hele dag met mijn gezicht in de telefoon wachten op een telefoon. Terug bellen had geen zin, ik moest wachten tot ik gebeld werd. Dat is nooit meer gebeurd.
Reactie van zorgverlener:Hartelijk dank voor uw feedback. We vinden het vervelend dat u de afspraak negatief heeft ervaren. We komen graag met u in contact om uw ervaring te bespreken. Daar kunnen wij van leren. We hebben daarvoor bij u een contactverzoek ingediend.
10,0 als waardering
20 januari 2025Ik was bij Dr. Smarius, de plastisch chirurg, voor 2 plekjes in m'n gezicht en die zijn prachtig geworden! Ik vond het een aardige en zeer kundige plastisch chirurg! Ben heel tevreden!
1,0 als waardering
28 december 2024Mijn ervaring met dit ziekenhuis was teleurstellend. Ik voelde me totaal niet gehoord door de zorgverleners. Ondanks dat ik duidelijk mijn zorgen uitte, werd er geen oplossing of advies geboden voor mijn situatie. Het leek alsof mijn zorgen niet serieus werden genomen, wat voor veel frustratie zorgde. Ik had verwacht dat er meer aandacht zou zijn voor mijn welzijn en dat er naar mijn klachten zou worden geluisterd. Daarnaast werd er niet adequaat omgegaan met mijn rechten als patiënt volgens de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO). Ik had recht op volledige en duidelijke informatie over mijn situatie, maar kreeg niet de benodigde uitleg over mijn medische situatie en behandelopties. Dit voelde als een schending van mijn recht op informatie en betrokkenheid bij mijn eigen zorgtraject. Ik had verwacht dat de zorgverlener zich aan deze wettelijke verplichtingen zou houden, maar dat werd niet nageleefd.
3,6 als waardering
2 december 2024Mijn vader (52) werd van het UMC doorverwezen naar het Diakonessenhuis voor behandeling van darmkanker. De randen van een poliep waren niet schoon, en hij moest geopereerd worden. Wat volgde, was een reeks van fouten, gebrekkige communicatie en onzorgvuldige zorg, wat uiteindelijk leidde tot zijn overlijden. Na de operatie kreeg mijn vader een complicatie (naadlekkage) en moest hij met spoed opnieuw geopereerd worden. De communicatie tussen artsen onderling en met ons als familie was chaotisch en frustrerend. Ondanks dat hij nauwelijks at (de laatste dag slechts een halve boterham) en geen vertrouwen had in zijn herstel, werd hij veel te snel naar huis gestuurd. Thuis ging het al snel mis: zijn dunne darm stoma liep niet door en hij kon een hele dag niet plassen. Na een bezoek aan de spoedeisende hulp werd hij naar huis gestuurd met psylliumvezels. Maar zijn fysieke toestand was verre van goed. De volgende dag werd hij opnieuw opgenomen, inmiddels in ondraaglijk
Reactie van zorgverlener:Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw vader. Als u daar voor open staat, komen we graag met u in contact. We hebben daarvoor bij u een contactverzoek ingediend. Ook onze klachtenfunctionarissen staan voor u klaar. U kunt hen rechtstreeks bereiken op 088 250 6143 (bereikbaar op doordeweekse dagen tussen 09:00-12:30). Ook kunt u uw ervaring delen via ons klachtenformulier op https://www.diakonessenhuis.nl/compliment-klacht/klacht
1,6 als waardering
28 november 2024Voor operatie duidelijk verteld aan chirurg apotheker anesthesioloog verpleging en assistenten dat ze haar dossier moesten opvragen wegens speciaal protocol voor haar ivm ziekenhuis trauma. Maar dat hebben ze niet gedaan waardoor er verkeerde medicatie en verkeerde hoeveelheid medicatie is gebruikt, er totaal niet geluisterd werd naar patiënt meermaals gevraagd om op uitslaapkamer psychiater te spreken te krijgen, werd lachend verteld datbze geen blik kunnen open trekken. En als klap opnde vuurpijl , krijg je door traumatische reactie op hun handelen, een officiële waarschuwing. Als ik min 100 sterren kon geven deed ik dat gelijk.
Bekijk alle reviews

Contactgegevens

Utrecht, Bosboomstraat 1 (7,2 km)

Route op Google Maps

030-2566566